XUSTIFICACIÓN
DO PROXECTO DO ABANDONO ESCOLAR
Dacordo coa ORDE do 26 de abril de 2013 pola que se
establecen as bases e se convocan, en réxime de concorrencia competitiva,
subvencións para o desenvolvemento de programas dirixidos á redución do
abandono escolar nos concellos de Galicia para o ano 2013. Na que se pretende favorecer o desenvolvemento de actividades que
proporcionen unha formación integral ao alumnado e, ao mesmo tempo, promover o
esforzo compartido de toda a comunidade educativa na procura do éxito escolar e
na redución do abandono temperán dos estudos por parte da nosa mocidade.
A viavilidade da realización de
aulas de preparación de probas de acceso a ciclos de formación profesional pódense
levar a práctica xa que:
·
O
Concello conta coas instalacións adecuadas para o seu desenrolo nas aulas de
preparación.
·
Ten alumnado que abandonou ou está en risco de
abandono do sistema educativo no que fomentaríamos a mellora na adquisición de competencias básicas.
·
Conta
co alumnado inmigrante ou en risco de exclusión social no que favoreceremos a
súa atención educativa.
·
Para
favorecer esta preparación das probas de acceso impulsaremos unha coordinación
entre organizacións e institucións.
O ministerio define o abandono
escolar como a porcentaxe da poboación que non completou o nivel de educación
secundaria de segunda etapa e que non segue ningún tipo de educación-formación. As cifras de
fracaso e abandono escolar en España son moi elevadas. A pesar delo, na LOE apenas se atopan diferencias na redacción
de aspectos que afectan a recuperación dos alumnos que non acadan os obxetivos
fixados na educacion obrigatoria. O eixe principal da escolarización universal
era a atención a diversidade, sen embargo, os profesores atopáronse con serias
dificultades para atendela. Moitos alumnos con dificultades foron promocionados
automáticamente, sen adaptación do currículum, e con pouco ou ningún apoio. O
que lles conduce a repetición en cursos posteriores como única estratexia de recuperación.
Dada esta relación, e dada as elevadas cifras de abandono escolar, a pertinencia
da presente convocatoria ten en conta estos aspectos concretos intentando levar
a práctica a intención da LOE.
Tendo en conta que en
España o porcentaxe de abandono
escolar é dun 30% e en Galicia dun 23,1%
a previsión de resultados que se esperan acadar seria situar a taxa de abandono
escolar por debaixo dun 10%, adaptándonos os obxetivos fixados pola Declaración
de Lisboa 2000; polo que respecta os aspectos cualitativos búscase:
1.
Adquisición
duns hábitos de aprendizaxe ao largo da vida.
2.
A
súa integración no mercado laboral.
3.
Evitar da exclusión social.
4.
O
éxito educativo para todos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario